| 2015-01-18 17:37:13

Iz ugla teretnjaka

Porodična firma, otac i dvojica sinova - i ljubav prema kamionima. Devedesetih godina u Bariču otvoren je servis za teretni program „Deka“, pod upravom stručnjaka poznatog pod nadimkom „majstor Stojča“. Vremenom je auto servis promenio naziv u „Laki Dućan“. Posao se aktivno razvijao, pa se javila potreba i za većim prostorom. I tako 2001. godine, jedan od sinova, Srđan Nedeljković, ovaj servis za popravku teretnog programa prebacuje u Ostružnicu, nadomak Beograda. Ovo je njihova priča...

Kako počinje, a kako se završava radni dan u Vašem servisu?

Često se dogodi da nas klijenti probude već u šest sati ujutru. Zvanično naš radni dan počinje posle osam: prvih sat vremena se bavimo organizacijom i raspodelom posla, a nakon toga na red dolazi radno odelo i zajedno sa svojim serviserima krećem u rešavanje kvarova. Uglavnom sve poslove zakazujemo, ali zbog specifičnosti posla, naravno, dešava se da prihvatimo i vozilo na hitnu intervenciju. Mogao bih ovako da podelim: redovno održavanje vozila zakazujemo, a popravke odmah rešavamo.

Koje sisteme na teretnim vozilima najčešće popravljate u „Laki Dućanu“?

Najčešći su kvarovi na kočionim sistemima, kao i na transmisionim sistemima (setovima kvačila). Mnogo vremena posvećujemo samim redovnim servisima vozila koji se ne mogu nazvati kvarom, ali su obavezni na svakom vozilu. Sam servis se kod nas ne odnosi samo na zamenu ulja i filtera, već se pregleda celokupno vozilo i vlasniku se ukazuje na nedostatke kako bismo preventivno sprečili kvar. Vozač siguran, a nama olakšan kasniji posao.

Ko donosi odluku o odabiru proizvođača rezervnog dela koji je potrebno ugraditi - vozač/vlasnik vozila ili serviser?

Nažalost, u Srbiji odluku donosi vlasnikov novčanik. Najčešće se ta odluka donese prema zajedničkom dogovoru servisera i vlasnika vozila, ali u odabiru je presudna što niža cena. Najčešće. Nažalost. Vrlo mali broj klijenata se odlučuje za ekstra kvalitet koji je skup, već tu presudnu ulogu igra cena, čak i nauštrb kvaliteta.

Prema Vašem mišljenju, koje je prosečno vreme za popravku najčešćeg kvara na kamionu?

Trenutno, zbog vremenskih uslova, najčešći kvarovi su oni na kočionim klještima. Prosečno vreme koje je potrebno za ovaj vid popravke je oko dva i po sata. Do ovog kvara najčešće dolazi usled neažurnog održavanja i zapostavljanja ovog sistema, ali je svakako potrebno posvetiti mu određeno vreme. Neretko se na najlakšim stvarima izgubi dosta vremena.

Opišite nam najkomplikovaniju popravku sa kojom ste se susreli u servisu.

Najkomplikovaniji kvarovi tiču se vazdušnih instalacija. Kvar najčešće nastaje zbog neadekvatnog održavanja i zastarelosti sistema, ali i zbog nekvalitetnih rezervnih delova. Ceo sistem popravke je izrazito kompleksan i princip rada se razlikuje od servisa do servisa. Najveći problem je otkriti način rada prethodnog servisera koji se bavio tim sistemom pre nego što je vozilo stiglo do nas.

Da li Vam proizvođači vozila dostavljaju tehničke informacije o vozilima, ili Vam nedostatak istih predstavlja problem?

Ne, nažalost, proizvođači nam ne dostavljaju tehničke informacije o njihovim modelima vozila. Ostvariti saradnju sa njima je izrazito teško. U takvim situacijama mi najveću podršku pružaju druge kolegemehaničari, koji rade u ovlašćenim servisima i koji me snabdevaju svim potrebnim informacijama. Drugi način ne postoji. Danas se moramo snalaziti kako znamo i umemo.

Kakva je potreba za specijalnim alatima za popravke sistema na novijim modelima vozila?

Svakodnevno se javlja potreba za novim alatima. Određene specijalne alate, kada finansije dozvoljavaju, kupujemo – ali, kao što znate, teretni program je dosta specifičan i zahteva tešku i skupu opremu. Nedostupnije, a ujedno i neophodne alate pozajmljujemo od kolega iz drugih servisnih radionica. Obzirom na veliku starost teretnog voznog parka u Srbiji, alate koje koristimo već dugi niz godina, najverovatnije ćemo koristiti i u godinama koje su pred nama. Tužno je, ali istinito.

Koliko sarađujete sa drugim servisima i da li Vam saradnja znači?

Bez saradnje sa drugim servisima ne bismo mogli adekvatno da poslujemo. Zaposleni u „Laki Dućanu“ kolege iz drugih servisa ne doživljava kao konkurenciju, već kao saradnike i partnere. Svakodnevno učimo jedni od drugih, otkrivamo rešenja kvarova, prenosimo iskustva. Mi se oslanjamo na druge servise, ali i nesebično pružamo podršku njima. Nedostaje nam samo vreme za druženje nakon posla. Mislim da bi celokupnu priču upotpunilo malo više poverenja među kolegama oko pružanja saveta u vezi sa teško naplativim mušterijama. Rekao bih da je rešenje u osnivanju udruženja u okviru kog bi naši klijenti komentarisali naš rad, a i mi kolege bismo međusobno mogli lakše da prevazilazimo prepreke na koje nailazimo.

Koje su glavne prednosti „Laki Dućana“?

Do sada smo ostvarivali odličnu komunikaciju sa strankama i gajimo uzajamno poverenje. Naša velika prednost je lokacija, obzirom da se nalazimo neposredno pored obilaznice i tranzitnog puta. Najčešća smo zaustavna stanica teretnjaka, obzirom da im je naš parking na raspolaganju nakon isteka njihovih radnih sati. Potpuno ispravni kamioni dolaze kod nas na par sati odmora.

BLOG

23
Februar

autoservisi.co.rs

Spremni za odličan start?

Auto serviseri okupljeni na jednom mestu?! Da, super ideja!

pročitaj više +

KURSNA LISTA

KONVERTOR VALUTE

©Copyright 2017. All rights reserved designed & developed by digital3md